Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | English Version
Generale! Czas byś dołączył do naszej gildii!
Zarejestruj się i wygraj atrakcyjne nagrody »
 

BATTLES IN ITALY | INFORMACJE O GRZE:

Biblioteka Gier | Battles in Italy | screen okładki
kategoria: strategiczna - turowa | operacyjna (1 unit = 1 regiment)
tematyka: II Wojna Światowa
producent: Strategic Studies Group
wydawca: Matrix Games
dystrybutor w PL: Nicolas Games
data premiery: 2005-05-25
data wydania PL: 2006-11-24
tryb gry: single | play by e-mail |
rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 600MHz, 256MB RAM, karta graficzna 8MB, 600MB HDD
wersja językowa: Biblioteka Gier | Battles in Italy | angielska wersja językowa

BATTLES IN ITALY | OPIS GRY:

2008-01-30 | Ilość czytań: 2455
AUTOR: General_Depet
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games (wydawca) oraz Strategic Studies Group (twórcy Battles in Normandy, The Ardennes Offensive, Korsun Pocket czy Across the Dnepr). Tym razem nie mamy do czynienia ze zwykłym dodatkiem ale z samodzielną grą, która oferuje nam trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech:
lądowanie Aliantów na Sycylii (tzw. operacja Husky), desant w Salerno (operacja Avalanche) oraz lądowanie w Anzio (operacja Shingle). Operacja Husky to desant Aliantów na Sycylii i utworzenie bazy wypadowej do kolejnych uderzeń; operacja Avalanche to kolejny desant na południowe wybrzeża Salerno z kolei operacja Shingle to kluczowa dla całej kampanii operacja desantu pod Anzio. Warto podkreślić że scenariusze są znacznie większe i lepiej zbilansowane niż te w Battles in Normandy - tym razem obie strony mają faktycznie podobne szanse na zwycięstwo.

W Battles in Italy ponownie wykorzystano silnik znany z Korsun Pocket oraz Battles in Normandy. Teatr działań wojennych obserwujemy więc z lotu ptaka a jednostki reprezentują typowe dla gier planszowych kolorowe żetony. W Battles in Italy wprowadzono wiele nowych rozwiązań m.in.: jeszcze większa funkcjonalność i intuicyjność obsługi, nowe zasady współpracy pomiędzy poszczególnymi państwami biorącymi udział w konflikcie, nowe zasady wodnego transportu jednostek i desantu jak również takie elementy jak poddanie się wrogiego oddziału czy możliwość łączenia kilku oddziałów w jeden większy. Jeśli dodać do tego zasady znane z Battles in Normandy ta gra jest prawdziwą atrakcją dla wytrawnych strategów. Na uwagę zasługuje również nieco poprawiona sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, wiele opcji bilansowania mapy jak również możliwość gry Play By E-Mail.
BATTLES IN ITALY | GALERIA LOSOWYCH SCREENÓW:
GRY Z SERII Decisive Battles:
Biblioteka Gier | Battles in Italy | Galeria Biblioteka Gier | Battles in Italy | Galeria

BATTLES IN ITALY | KOMENTARZE NA FORUM:

2016-01-07 | Przeciwnik poszukiwany

AUTOR: bohun
Podbijam temat. Szukam przeciwnika do gry pbem  w Kharkov-Disaster on the Donets lub w Battlefront (scenariusze Market Garden lub Gazala). Ewentualnie mogę zagrać w scenariusz Fall Gelb  ( Battles in Itally)....

2015-07-26 | edytor

AUTOR: janus99
Jak skompilować bigmap.bmp (po przeróbce na photoshop) z powrotem na plik xcr. Mam do dyspozycji xcreplus ,B in I. Na stronie podawanej już wcześniej w pytaniach  http://www.ssg.com.au/forums/viewforum jest to podane b. nieprecyzyjnie i nijak nie mogę się z tym uporać....

2014-12-12 | Nowe scenariusze - niemożność grania z komputerem

AUTOR: bohun
Europa nie ma AI, tak przynajmniej twierdzi tworca tego scenariusza w opisie na SSG. Operacja tajfun powinna mieć, ale z tego co pamiętam to ten scenariusz i fall gelb zawieszał mi się. Pewnie z powodu wielkości mapy i zbyt dużej ilości jednostek. Ale po co grać z AI? Nie lepiej z żywym przeciwnikie...

2014-11-25 | Nowe scenariusze - niemożność grania z komputerem

AUTOR: janus99
Nowe scenariusze (europe oraz typhon-moskwa-sory barbarossa) nie można zagrać z komputerem.Czy to wina kompa (nie może sobie poradzić z dużą ilością danych-ale np.fall gelb gra.Czy ktoś się z tym problemem spotkał....

2014-10-22 | Przeciwnik poszukiwany

AUTOR: bohun
Jak w temacie. ...

2014-09-26 | Kampania wrześniowa - nowy amatorski scenariusz (BiI)

AUTOR: katar82
Super pomysł szkoda ze jest to tam mało rozpowszechnione....

2013-09-25 | Kampania wrześniowa - nowy amatorski scenariusz (BiI)

AUTOR: fan39
Świetny pomysł z tą kampanią wg mnie brakuje takich gier .  Nie wiem jak wygląda mechanika tej gry ale zrzuty podobają mi się bo można tu się wykazać zdolnościami taktyczno - operacyjnymi (skala batalionowa jest dla mnie jak najbardziej ok ) ;) Kiedyś wydano  Fall Weiss 1939 i był to napra...

2012-06-20 | Kampania wrześniowa - nowy amatorski scenariusz (BiI)

AUTOR: Janus
nie mogło wpłynąć ->W trakcie działań Armia Modlin była wzmocniona przez 33DP Rez, 41 DP Rez i 1 DP Leg oraz zawierała szereg drobnych związków ( np pociąg pancerny itd) ale to nie wpłynęło na działania w bitwie granicznej (choć pewnie mogło).<- nie nie mogło ,bo te wojsko było w trakcie mobil...