Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | English Version
Generale! Czas byś dołączył do naszej gildii!
Zarejestruj się i wygraj atrakcyjne nagrody »
 

COMMAND & CONQUER 3: KANE'S WRATH | INFORMACJE O GRZE:

Biblioteka Gier | Command & Conquer 3: Kane's Wrath | screen okładki
kategoria: strategiczna - rts |
tematyka: Science Fiction
producent: EA Games
wydawca: Electronic Arts Inc.
dystrybutor w PL: Electronic Arts Polska
data premiery: 2008-03-26
data wydania PL: 2008-03-28
tryb gry: single | online |
rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista
wersja językowa: Biblioteka Gier | Command & Conquer 3: Kane's Wrath | angielska wersja językowa Biblioteka Gier | Command & Conquer 3: Kane's Wrath | polska wersja językowa

COMMAND & CONQUER 3: KANE'S WRATH | RECENZJA:

2008-03-27 | Czy Kane jest faktycznie taki gniewny? | Ilość czytań: 5286
AUTOR: General_Depet

Nie ma wątpliwości że Command & Conquer 3 zrewolucjonizował rynek RTS-ów. Połączenie znakomitej grywalności serii z wartką akcją i ciekawą fabułą okazało się strzałem w dziesiątkę. Dlatego ucieszyłem się na informację jakoby pojawić się już miał nowy dodatek zatytułowany C&C: Kane's Wrath. Panie i panowie – Kane wrócił i jest wściekły jak nigdy przedtem!


Gniewny wstęp

Znów walczymy w futurystycznych miastach
Co znajduje się w dodatku można generalnie przeczytać z opisu na Generals Guild. Dodam tylko że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dodatek w całości koncentruje się na Bractwie Nod tzn. że w kampanii dla jednego gracza dane nam będzie objąć kontrolę wyłącznie nad organizacją dowodzoną przez Kane’a. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać że to mało ale twórcy gry specjalnie skupili się tylko na jednej stronie konfliktu chcąc stworzyć coś na kształt dodatku elitarnego. Oczywiście naszym głównym wrogiem jest armia GDI i jej odłamy, na moment pojawiają się w grze również Scrinowie.

Kampania składa się z trzynastu scenariuszy, podzielonych na trzy odrębne akty. Pierwszy akt (w zasadzie najprostszy) skupia się na przegranej przez Kane’a drugiej wojnie o Tyberium. Tutaj również odpowiedzi na pytania: Co się stało z Cabalem? Co się stało z Kane’em? W jaki sposób Bractwo NOD zdołało się zjednoczyć i znów zmieniło się w militarną potęgę po tak sromotnej klęsce? Drugi etap to nawiązanie do drugiego konfliktu znanego z gry Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - generalnie wszystko sprowadza się do zniszczenia orbitalnej stacji Filadelfia. Najciekawsza trzecia część to próba przechwycenia potężnego artefaktu Tacitus, znanego już z poprzednich części. Wydaje mi się że część trzecia to prolog do wydarzeń jakie będą miały miejsce w Command & Conquer 4.

Całość przeplatana jest całkiem niezłej jakości przerywnikami filmowymi. W filmach zobaczymy znane już z trzeciej części postaci, grane przez lubianych aktorów. Filmiki są bardziej treściwe i
dynamiczne niż w podstawce - może nawet nieco bardziej mroczne?

Dlaczego określiłem dodatek mianem: elitarny? Ponieważ tym razem autorzy programu postawili na jakość, profesjonalizm i spójność fabuły. Podczas gry znajdziemy wiele odpowiedzi na niewyjaśnione sprawy z przeszłości (czyt. z poprzednich części) - oczywiście szczegółów tutaj nie zdradzę :). Cała historia kręci się również wokół osoby Kane-a. Kane jest postacią wybitną, arcywrogiem wszystkiego co prawe i sprawiedliwe. Lider sekty? Fanatyk? Idealista? A może zwykły terrorysta? Na te pytania również będziemy mogli sobie odpowiedzieć w miarę rozwoju akcji.

Gniewna rozgrywka

Mimo iż scenariuszy jest zaledwie 13 to każda z nich składa się z szeregu dodatkowych zadań, zatem nad każdym poziomem przyjdzie nam spędzić trochę czasu. Misje sprowadzają się jak zwykle do zdobycia lub zniszczenia jakiegoś ważnego obiektu. To co daje się zauważyć to brak scenariuszy operacyjnych tzn. wykonaj zlecone Ci zadanie za pomocą broni, ludzi których Ci dostarczymy. Tego tutaj już nie znajdziemy - praktycznie każdy scenariusz rozpoczynamy od budowy/rozbudowy bazy. Na szczęście wątek przygodowy w kampanii nie został zatracony i każda misja pozwala nam odkryć coś nowego.

Największą innowacją w Command & Conquer 3: Kane's Wrath jest jednak nowy tryb rozgrywki tkz. Globalny Podbój. W wielkim skrócie system wygląda bardzo podobnie do tego jaki występował w Battle for Middle Earth.
1 | 2 | nastepna »

COMMAND & CONQUER 3: KANE'S WRATH | PODSUMOWANIE:

Wady:
- zaledwie 13 scenariuszy,
- brak scenariuszy operacyjnych
- brak kampanii dla Scrinów i GDI
Zalety:
- aż 6 nowych frakcji
- duża liczba nowych jednostek, ulepszeń itd.
- tryb Globalnego Podboju
- wątek przygodowy, odpowiedzi na wiele pytań, "elitarność" produktu
Nasza ocena:
72%

COMMAND & CONQUER 3: KANE'S WRATH | KOMENTARZE NA FORUM: