Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | English Version
Generale! Czas byś dołączył do naszej gildii!
Zarejestruj się i wygraj atrakcyjne nagrody »
 

SINS OF A SOLAR EMPIRE | INFORMACJE O GRZE:

Biblioteka Gier | Sins of a Solar Empire | screen okładki
kategoria: strategiczna - rts | strategiczna (kosmiczna)
tematyka: Science Fiction
producent: Ironclad Games
wydawca: Stardock Systems Inc.
dystrybutor w PL: Nicolas Games
data premiery: 2008-02-04
data wydania PL: ????-??-??
tryb gry: single | online |
rozsądne wymagania sprzętowe: Core 2 Duo 2.2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP SP2/Vista
wersja językowa: Biblioteka Gier | Sins of a Solar Empire | angielska wersja językowa

SINS OF A SOLAR EMPIRE | RECENZJA:

2008-04-05 | Sins of a Solar Empire - mix strategii 4X ? | Ilość czytań: 4895
AUTOR: General_Depet

Uwielbiam strategie 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) dlatego tak ochoczo wypatruje następcy popularnego Master of Orion II. To trochę nieprawdopodobne ale od czasu walk o system Oriona (tj. rok 1996) prócz Galactic Civilizations II nie powstało nic szczególnego w gatunku strategii kosmicznych. Czy Sins of a Solar Empire spełnił moje oczekiwania ? Zapraszam do lektury recenzji.


Czym są Grzechy Imperium Słonecznego ?

Podejrzewam że nikt z czytelników wcześniej o tej grze nie słyszał (tak samo jak o producencie - firmie Ironclad Games) - przypomnę więc że gra stworzona została przez tych samych ludzi którzy wcześniej pracując w Barking Dog Studios stworzyli Homeworld-a.

Przepiękne tekstury planet i gwiazd
Jak najkrócej objaśnić czym jest Sins of a Solar Empire ? Wyobraźcie sobie najlepsze gry z gatunku kosmicznych strategii, otoczkę ekonomiczną i strategiczną znaną z takich gier, jak Galactic Civilizations i Master of Orion. Dodajcie do tego wspaniałą trójwymiarową grafikę, rozgrywkę w trybie rzeczywistym i epickie bitwy w stylu Homeworlda czy Nexusa - i oto macie odpowiedź. Oczywiście wszystko troszeczkę uproszczono by można było to wszystko ogarnąć w RTSie ale spokojnie mimo uproszczenia w szczegółach, połączenie wszystkich tych gatunków jest wystarczająco głębokie i skomplikowane w ogółach. Tyle tytułem wstępu - jeśli nadal za mało zapraszam do opisu na Generals Guild.

Fabuła

Gra szczerze powiedziawszy nie posiada głębszej fabuły - wszystko ograniczone jest do ładnego intra, które wprowadza nas w klimat. Nie ma tu żadnego scenariusza ani tematycznej kampanii - wiemy tylko, że trzy frakcje walczą ze sobą i mniej więcej orientujemy się dlaczego. Sins of a Solar Empire dotyczy więc wielkiego konfliktu kosmicznego trzech mocno różniących się stron. Pierwszą z
nich jest Trader Emergency Coalition czyli sojusz licznych ziemskich planet, który kiedyś nieopatrznie wykluczył część społeczeństwa ze swojej komuny. Wyrzuceni rebelianci pod nazwą Advent chcą teraz wyrównać rachunki potężniejsi o wiedzę mistyczną. Trzecią strona konfliktu jest tajemnicza rasa Vasari (prawdziwy władca kosmosu) która postanawia przypomnieć o sobie i zniszczyć cały dorobek ludzkości.

Trochę szkoda że autorzy nie pokusili sie o coś bardziej oryginalnego - tym bardziej to dziwne gdyż to właśnie z bohaterów i nieoczekiwanych zwrotów akcji słynęły wspomniane gry: Homeworld czy Nexus.

Elementy gospodarcze

Niewątpliwie moje ulubione w tego typu strategiach więc od nich zacznijmy. Wątek ekonomiczny w Sins of a Solar Empire sprowadza się do eksploracji innych układów planetarnych i ich kolonizacji, rozwoju gospodarczego i ekonomicznego naszych planet oraz odkrywaniu nowych technologii. Nic nowego ale szczerze mówiąc nic więcej nie trzeba - jest tu wszystko to co być powinno by odwzorować makroekonomię wielkiego imperium gwiezdnego. Brakuje tylko tutoriala czy innego samouczka który wyjaśniłby dokładnie początkującemu graczowi co dana struktura oferuje.

Jesli chodzi o środki płatnicze to w grze mamy 3 surowce. Pierwszy to oczywiście pieniądze - kredyty które dostarcza nam populacja naszego imperium. By zwiększyć dochody musimy rozwijać naszą cywilizację kulturalnie - budując nowe obiekty, porty kosmiczne oraz kolonizując inne planety. Dwa pozostałe surowce to metal i kryształy które wydobywamy z pobliskich meteorytów. Minerały te występują na asteroidach, musimy więc poświęcic trochę czasu na ich poszukiwania.
1 | 2 | 3 | nastepna »

SINS OF A SOLAR EMPIRE | PODSUMOWANIE:

Wady:
- zdecydowanie za mało strategiczna
- brak kampanii fabularnej
Zalety:
+ genialne rozwiązania interfejsu
+ duża szczegółowość i różnorodność pomysłów
+ kapitalny multiplayer
+ świetna, trójwymiarowa grafika
+ dobre połączenie strategii 4X i RTSa
Nasza ocena:
82%

SINS OF A SOLAR EMPIRE | KOMENTARZE NA FORUM: